Alweer een weekje in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne-Miek van Steenbergen - WaarBenJij.nu Alweer een weekje in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne-Miek van Steenbergen - WaarBenJij.nu

Alweer een weekje in Quito

Door: Anne-Miek

Blijf op de hoogte en volg Anne-Miek

19 Februari 2016 | Ecuador, Quito

Hola,

Ik zit alweer een weekje in Quito de tijd gaat snel, ik heb mñ eerste deadline alweer gehad van de opleiding en ik ben druk bezig om spaans te leren.
Afgelopen zaterdag ben ik samen met twee andere vrijwilligers bij Local Dreamers naar het historisch centrum van Quito geweest, eerst lekker geluncht een fruitsalade met een topping van ijs. Dit was super lekker en na de goeie lunch zijn we het historisch centrum gaan bekijken. Veel mooie gebouwen gezien en ik verbaas me echt wat de mensen hier allemaal op straat kopen, van kleren voor de hond tot en met levende vissen in een zakje, en alles wat er tussen zit zoals kleding, eten en je kan het zo gek niet bedenken of er loopt iemand met een hoop spullen om te verkopen.
De straten waren behoorlijk vol met mensen, en veel locale mensen. We zijn nog naar een kerk gegaan waarvan ik de naam steeds vergeet.. (foto´s worden nog toegevoegd, deze ben ik vergeten van ´thuis´ mee te nemen. Om bij de Kerk te komen moesten we een behoorlijk stuk lopen en we wisten niet helemaal precies waar het was, dus kaartje draaien ging goed. En een aardige vrouw die het verkeer aan het regelen was wees ons de goeie weg. Manouk heeft het begrip kaartje draaien uitgevonden haha dit betekent de kaart zo draaien totdat je denkt dat je goed loopt:P..
Veel gelachen en uiteindelijk kwamen we bij de kerk aan. We waren een van de laatste die het terein nog op konden want achter ons werd de poort gesloten. Eenmaal bij de kerk hebben we eerst wat foto´s gemaakt, doordat het bewolkt was en het een klein beetje regende en de zon scheen kwam de kerk super mooi uit. (zoals eerder gezecht de foto´s volgen nog). na heel wat trappen was de kerk van binnen ook heel mooi, we zijn helemaal in het topje geweest van een van de torens en daar heb je een prachtig uitzicht over de stad Quito.
De terugweg gingen we met een soort trolley bus, we stonden bij de bushalte en er kwam een bus aan deze was alleen al behoorlijk vol dachten wij deze slaan we even over. Achteraf bleek dat we die hadden moeten pakken, na 3 of 4 bussen voorbij te laten gaan zijn we ingestapt in een propvolle bus. Je moest je er echt in wurmen om een plekje te bemachtigen. eenmaal in de bus kon je je met moeite ergens vasthouden en stond je tussen alle mensen geklemd. Toen we de bus uitstapten, lees wurmen, waren we blij dat we eruit waren en weer richting huis konden. Ik heb een taxi gepakt naar mijn ´thuis´gastgezin.
Ik wordt goed verzorgd door mijn gastoma Piedad, elke ochtend krijg ik een ontbijtje met twee broodjes, een eitje, een sapje en een mok warme melk waar ik chocolademelk van kan maken. Ook het avond eten krijge ik bij mijn gastgezin en als ik thuis kom begint piedad vaak met koken, het eten is elke dag weer anders en smaakt vaak lekker.

Deze week heb ik veel aan mijn stage gewerkt en spaanse lessen gehad. Woensdag hadden we kookavond en hebben een aantal vrijwilligers gekookt. Dit was lekkere pasta, dit werd gegeten bij telefoonlicht omdat de stroom was uitgevallen. Schijnbaar gebeurt dat een keer per maand.
In het donker deden we het spel weerwolven, ik dacht altijd dat ik dit een stom spel vond en veel te moeilijk, maar na een uitleg en een proef rondje had ik in de gaten dat het eigenlijk een heel leuk spel is!
Na een aantal rondjes weerwolven, was het tijd om naar het uitgaansgebied te gaan la mariscal. Met twee taxi´s gingen we naar bungalow een leuke kroeg met veel andere buitenlanders en locale mensen uit quito, drukke maar leuke kroeg, het leek net een beetje Groningen. Samen met Judith een andere stagiar die bij de dochter van mijn gastoma woont zijn we met de taxi naar huis gegaan.
Vandaag (vrijdag) hebben we ons visum geregistreerd, hiervoor moesten we naar het noorden met de bus, de bus is een vervoersmiddel wat hier veel gebruikt wordt het was dus weer een propvol ritje.

Vandaag valt de spaanse les uit en kan ik mee naar een wedstrijd van de voetbalschool, zij spelen een wedstrijd tegen een andere club.
Ik zie dat ik alweer heel wat beleefd heb en zal het niet veel langer maken.

ADIOS!!!

Anne-Miek


  • 20 Februari 2016 - 21:05

    Willemien:

    Hey globetrotter volgens mij zit jij daar wel goed op jou plek
    Leuk jou verslag te lezen jij hebt al heel wat ondernomen zo te lezen
    Lieve groet

  • 21 Februari 2016 - 14:51

    Maartje:

    Hey Miek,
    Super leuk om te lezen hoe je week was,
    Fijn om te horen dat er goed voor je gezorgd word :)
    Heel veel succes met Spaans!
    En hoe was de wedstrijd?
    groetjes Maartje

  • 22 Februari 2016 - 21:49

    Marjon:

    Hee Miek!
    Leuk om je belevenissen te lezen!
    Klinkt alsof je je al echt een beetje thuis begint te voelen :)
    Aardige mensen en lekker eten, kan niet beter lijkt me ;)

    Geniet! x

  • 24 Februari 2016 - 13:00

    Mechteld:

    Heeee Miek,


    Klinkt goed man! Ik blijf je volgen :) Enjoy!!

    Tut ut Fryslan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Miek

Actief sinds 31 Dec. 2015
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 8011

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 10 Juni 2016

Stage in Ecuador

Landen bezocht: